vineri, 7 august 2009

Ce este viata?

Tanar sau batran,
Sarac sau bogat,
Fericit sau nefericit,
Implinit sau neimplinit
se naste intrebarea:
Ce este viata?

Stau si gandesc
Ma trezesc tarziu,
Aud in ureche un
susur de cascade
E glasul ce se-aude
din timpuri stravechi:
Oare ce este viata?

Alergam si privim,
Iubim si uram,
Muncim si chiulim,
Stam si gandim,
Ne luptam si murim.
Ce este viata?

Mama, copiii,tata,
Prieteni,rude,dusmani,
Revolutii,razboaie,
Sange si ploaie,
Noroi si soare,
Totu-i o boare
ce trece incet.
Ce este viata?

Ne luptam sa traim
Si soarta-si lasa
amprenta greoaie.
Am vrut sa fiu
fericit si-am privit,
Dar privirea-mi se ratacise.
Ce este viata?

Ma uit pe un drum
Ce trece greoi printre ani,
Mi se pare departe
Si totusi e aproape
E ieri, ba nu, parca-i azi.
Ce este viata?

Nu nu poate sa fie,
Simt pe propria-mi suflare
o farama din mare
E o mana ce bate la
usa-mi din mine:
Oare e nemurire?

Stau si gandesc
Si inima-mi bate puternic.
Ma simt vinovat,
Din ploaia de ani
am cautat doar vant.
Ce este viata?

Nemurirea-mi vorbeste,
Da, trebuie sa fie !
Bani si glorie,
Imparatie ,prostie,neant,
Totu-i desert, cand
stai si te-opresti.
Dar, ce este viata?

Sunt jos in colb
In moloz si-n scursori,
Si toate-s de-avalma in
mintea-mi murdara,
Dar,uite,o raza de viata.

Incep sa-nteleg
Viata nu-i de la noi.
Viata-i deacolo din nemurire.
Viata-i Isus
Da! L-am gasit,si-s mantuit.

Stai si gandeste
Nu-i o poveste
Sunt gandurile tale,
Si-au aripi sa zboare...
Te rog intelege
Ca, El ESTE VIATA.

~Simion Ioanas~

Un comentariu:

Geanina Codita spunea...

Frumoase până la lacrimi aceste versuri.

M-au pus serios pe gânduri şi încerc să-mi dau un răspuns.

O zi plină de frumos, draga mea!